onsdag den 9. marts 2016

At passe ind

Som barn gjorde jeg ting for at passe ind. Jeg gik med trompetbukser og Buffalo-sko, jeg fik lavet lyse striber i håret og navlepiercing. Jeg kunne naturligvis selv lide disse ting, men det er jo pudsigt at jeg lige pludselig elskede besynderlige plateausko, som dengang kun kunne købes i Flying A i Kronprinsensgade, på præcis samme tidspunkt som mine veninder.
Hvor jeg i halvfemserne passede ind med trompet i buksen og Spice Girls i ørerne (jeg var i øvrigt Mel B!), passer jeg i dag ind med farverige sneakers på fødderne, summerbird flødeboller og Ganni t-shirt med banan på maven. Min pointe er - at selvom det måske mest er mode ikke at være moderigtig og ligesom alle andre, så er jeg påvirkelig som menneske. Og jeg vil gerne passe ind og være en del af fællesskab - måske mere eller nok i virkeligheden mindre bevidst.

Det var i hvert fald ikke bevidst, at jeg tog det ene billede i dagens indlæg, som jeg gjorde. Jeg gjorde det bare. Da jeg redigerede billedet opdagede jeg dog, at jeg har set mange bloggere, der har gjort det samme - at tage billeder med en diskret kant af uldtrøje som ramme om billedet. Så... i en lille niche som negleblogger vil jeg åbenbart også gerne passe ind og blive inspireret af de andre. Det er vel også ok.

Lakken i indlægget er 'Muse' fra Picture Polish. Muse er en mørk lilla lak med spredt holografisk effekt. 




'Muse' var let at lægge og den dækkede fint i to lag. Og så en den vældig fin - særligt med uldkant.






Jeg har allerede glemt, hvor jeg har købt 'Muse', men den kan f.eks. købes ved NailtheMail. 'Uldkanten' er i ørvigt fra Acne! 

- Maria

2 kommentarer:

  1. Hej Maria

    Den ser umiddelbart mere mørkeblå ud - er den også det? Eller skifter den måske lidt i lyset?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie :-)

      Jeg har set andre bloggere kalde den for 'royal purple' og nogle kalder den blålilla, men i mine øjne er det en mørk lilla lak med blå undertoner! Den skifter ikke farve, men lyset er lidt forskelligt på billederne, hvilket naturligvis spiller ind. Den er virkelig flot, den kan anbefales i hvert fald :-)

      Slet