tirsdag den 28. oktober 2014

Selv Dior kan skuffe...

Helt tilfældigt så jeg denne Dior i en Matas. Sidste år var jeg lidt ærgerlig over, at jeg ikke fik købt Minuit, så i år ville jeg købe dens pendant - som er 'Smoky'.

'Smoky' er en meget mørk auberginefarvet cremelak med en smule shimmer i. 'Smoky' er limited edition, så hvis man vil have den, ja så skal man se at få den købt.




Først og fremmest er jeg nødt til at sige, at jeg er vild med flakonen. Guld og rund passer rigtig godt til vinter/jul, og jeg vil nyde at se den stå fremme i de kommende måneder.

Selve penslen var ok at holde på og applikationen gled nemt. Og så kommer vi til det ærgerlige. Selvom lakken er så mørk er den nærmest ikke pigmenteret nok til at kunne dække i to lag, hvilket er virkelig irriterende. På billederne har jeg to lag på, så det kan dog gå an. 

Og så er der farven... Ved første lag ser det lovende ud - aubergine med shimmer. Ved andet lag bliver det hele næsten sort, og farven skifter fra lilla til brunlig - og shimmeret forsvinder. Jeg ved godt, at Dior er kendt for deres lette shimmer i cremelakkerne, som man næsten ikke kan se på neglen, men jeg håbede bare sådan, at den ville have samme skønhed som sidste års 'Minuit'.

Det havde den ikke.

Jeg endte med (efter ca. 24 timer - det er også derfor lyset er så forskelligt på billederne) at lægge lidt ægte guld over 'Smoky' i form af Dance Legends guld-topcoat. Dette synes jeg, gjorde det hele meget bedre.








'Smoky' er købt i Matas, Dance Legens guldtopcoat er købt på deres egen hjemmeside.

- Maria


Ingen kommentarer:

Send en kommentar