onsdag den 2. juli 2014

I dag bliver bloggen 1 år!

Hvor er det bare vildt, at der allerede er gået et år! Det kan jeg slet ikke forstå. Tænk at den lille blog med navn efter en Essie-neglelak, skulle blive 1 år allerede så hurtigt! I øvrigt ville jeg ikke have valgt 'Miss Chinchilly' som navn i dag, men sådan kan man jo altid være bagklog!

De få, der har fulgt med helt fra den spæde start, vil vide, at der er sket en del på bloggen på bare det ene lille år. Jeg er egentlig ikke typen, der ønsker at stræbe efter hele tiden at udvikle mig - og konstant udvikle de ting, som jeg laver, men udviklingen har det jo alligevel med at snige sig ind... og jeg kan da tydeligt se forskel på mine tidligere indlægs kvalitet (i hvert fald når det angår billeder) i forhold til de nyere indlæg, som jeg viser på bloggen. Øvelse gør vel mester.

Bloggen har hele tiden været - og er stadig - et sted, hvor jeg kan nusse lidt rundt uden rigtigt at lave noget. Neglelak og bloggeri virker derfor ret afslappende for mig... specielt også fordi jeg hele tiden har haft den målsætning, at bloggen i sidste ende er til for mig og ikke for mine læsere. Jeg sætter pris på læserne, og jeg er glad for at I gider at læse med og kommentere, men jeg er nødt til at have lyst til at have en blog, for ellers bliver det et surt arbejde. Og jeg er nødt til at have en følelse af at have bloggen for mig selv - og ikke for at please læsere. Dette er især vigtigt, fordi det tager ret lang tid både at (fjerne og) lægge lak, tage billeder, udvælge billeder, redigere billeder og skrive indlæg. Heldigvis synes jeg stadig, at bloggen giver mig meget godt, på trods af at jeg i dag har en del mindre tid at give af, end da jeg startede ud for et år siden. I øvrigt blogger jeg ikke for at blive rig og berømt, men faktisk fordi jeg i sin tid manglede et sted, hvor jeg kunne systematisere de billeder, som jeg tog af min lak. Det må kvalificere til status som ægte laknørd, tænker jeg.

Bloggen har givet mig en dejlig følelse af at være del af et fællesskab med neglelak som omdrejningspunkt. Netop derfor har jeg også været rigtig glad for min tid i Fælles Fredag, som jeg godt kunne finde på at vende tilbage til, hvis jeg fik mere tid.

Billigvoks synes åbenbart også, at en 1-årsfødselsdag er værd at fejre. Så de vil gerne sponsorere 4 valgfrie lakker fra deres Essie eller OPI-sortiment til en giveaway (det var bare det ord I ventede på, var det ikke?!). Og sådan et tilbud siger man jo ikke nej til. Så jeg håber på at kunne finde en vinder blandt én af mine læsere, der kan udvælge sig 4 lakker.

Som jeg skrev før, så har jeg ikke bloggen for mine læseres skyld, men jeg sætter dog alligevel pris på, at I er her. Men jeg laver ikke denne giveaway for at få flere læsere, men for at vise, at jeg sætter pris på jer, der indtil nu har haft lyst til at kigge med. Netop derfor har jeg også skrevet denne lange, lange smøre - og undgået at skrive 'giveaway' i overskriften, så håber jeg kun, at det er de faste læsere, der overhovedet opdager, at der er en giveaway i gang. He, he - hvor er jeg dog snu... i hvert fald lige indtil det går op for mig, at ingen reelt læser mine indlæg - og der derfor ikke er nogle deltagere i denne giveaway!

Nå, men netop fordi jeg ikke som sådan ønsker flere læsere til bloggen (i hvert fald ikke læsere, der kun kommer for at vinde lak), så er det heller ikke et krav at følge på Bloglovin' eller like det ene eller andet sted. Det eneste du skal gøre for at komme i betragtning til denne giveaway er at skrive en kommentar, hvor du også lægger din mailadresse (for at jeg kan komme i kontakt med dig, hvis du vinder), og hvor du beskriver i hvor lang tid, du har kunnet lide neglelaklak - samt hvorfor du kan lide det ildelugtende stads. Jeg trækker vinderen tilfældigt om en uge (du er dog kun en del af konkurrencen hvis du vedlægger en mailadresse og svarer på begge spørgsmål). Vinderen har 48 timer til at svare på min mail, og ellers bliver der trukket en ny vinder, som så også vil have 48 timer til at svare. 

Så tak for et fint år! Og især tak til jer der følger og lægger søde kommentarer - det er nu alligevel hyggeligt, når man ved at nogle rent faktisk læser med.

Held og lykke folkens!

Jeg afslutter lige med et par billeder af mine yndlingsmanicurer fra bloggens første år.


Den fine pastel-gradient:



Gradienten, der bestod af 266 prikker:


Den fine neon-glitterlak fra Lush Lacquer:


Mit storbysdesign:


Den frosne vandfaldsmanicure lavet med den fine Beyond Cozy fra Essie:


Min water marble, der kom til at ligne bolsjer:


Og til sidst endnu en gradient, som denne gang også fik lidt tribal med på vejen.


- Maria


28 kommentarer:

  1. Jeg har kunnet lide neglelak lige så længe jeg kan huske, næsten. Kan huske i folkeskolen, hvor vi alle købte små 10-kroners lakker og havde i læssevis af dem (og lakerede én negl i hver farve, haha). Hos mig holdt det ved, det med at samle på lakker og jeg ved faktisk ikke helt, hvor mange jeg har. Måske er det fordi jeg synes mine hænder er lidt store, og de lange, lakerede negle gør dem mere feminine at se på. Derudover er neglene et sted, hvor jeg kan smide lidt personlighed ind i min påklædning - mit erhverv er ret konservativt hvad angår påklædning, men man kan godt snige lidt farve ind på fingrene.

    Min mail er annajoy85@hotmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Det conservative job kan jeg godt nikke genkendende til! Og også det med at lakere én negl i hver sin farve :-)

      Tak for dit bidrag!

      Slet
  2. Tillykke med bloggen!
    Jeg vil da riiigtig gerne vinde 4 stk neglelak, hvem kan sige nej til det? ;)

    -hvor længe jeg har elsket neglelak... Puha, et svært spørgsmål egentlig :-) jeg har godt kunne lide neglelak så langt tilbage jeg husker, men det var nok for to år siden, da jeg bestilte mine første essie lakker fra billigvoks at min passion for neglelak startede :) nu går jeg aldrig uden neglelak :)

    Grunden til at jeg elsker neglelak er jo fordi det er så smuuuuukt :) jeg elsker at se på mine lakerede negle, og mulighederne er jo uendelige med lækre farver, glitterlakker (som jeg eeelsker), teksturlakker og you name it. I øvrigt nuder jeg også at lægge lakken på, for så er jeg helt afslappet og kan ikke lave andet end kun at fordybe mig i neglelakken indtil den er tørret :)

    Vh Ása / sunadottir.blogspot.com
    sunadottir@hotmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have :-)

      Ha, ha ja - det er da et vildt svært spørgsmål, altså hvornår man begyndte at gå op i neglelak. Jeg er også vild med at lægge lak, det er skønt!

      Tak for dit bidrag :-)

      Slet
  3. Du kan helt sikkert være stolt af dit første år - jeg troede faktisk bloggen var ældre, fordi du er så dygtig til det du laver! :D

    Jeg har kunne lide neglelak rigtig længe - helt siden 7.-8. klasse, hvor jeg fik min første neglelak - men jeg er først virkelig begyndt at gå op i det og elske det efter jeg fik min blog, hvilket egentlig er meget mærkeligt!
    Jeg elsker fællesskabet neglelak giver - når folk spørger hvor man har købt en speciel neglelak eller hvordan man har lavet et hvis design - jeg elsker de utallige flotte farver og finishes, at man kan samle på dem og at jeg slapper helt af og er i min helt egen verden, når jeg lægger neglelak :)

    Min mail er louise.ahle.jensen@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord Louise :-)

      Jeg er også rigtig glad for at være en del af lak-fællesskabet, det er enormt hyggeligt. Jeg bruger også langt flere penge og tid på lak, nu hvor jeg blogger om det - så jeg kan sagtens følge dig!

      Tak for dit bidrag :-)

      Slet
  4. Tillykke med bloggen :)
    Jeg har kunne lide neglelak i 4 år ca - fra jeg fyldte 18. Jeg kommer fra en hjem for make-up og neglelak ikke var tilladt så da jeg fyldte 18 og derfor måtte gøre hvad jeg ville så gik jeg ud og købte en neon pink lak fra Depend - ,min allerførste lak.
    Grunden til at jeg elsker neglelak er at det er en måde at udtrykke sig individuelt på uden at farve håret grønt og få mærkelige blikke. Jeg går ikke voldsomt meget med make-up, men mine negle har altid lak på ;) Og så elsker jeg også at det er en mulighed for at vise verden at man er kreativ med sine designs og så er det jo bare flot ik' ? ;)

    Maibritt // maibrittj_@hotmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-)

      Årh, jeg kan godt forstå, at du havde endnu mere lyst til neglelak, når du kommer fra et hjem, hvor det ikke var tilladt. Og jeg er helt enig - man kan lettere 'skeje ud' på neglene end man kan ift. hår, tøj etc.

      Tak for din fine historie!

      Slet
  5. Tillykke med fødselsdagen.. Har fulgt med ca det sidste halve år, men ser da frem til at følge med lang tid endnu!
    Jeg har interesseret mig for negle og neglelak i et par år. Hobbyen kom egentlig lidt i forbindelse med at jeg startede min egen blog, dog om mode og personlig stil, men efterhånden udviklede den sig til også at handle en del om skønhed og derved også negle. Ens manicure kan bare gøre rigtig meget for at fuldende et look og det var nok det jeg faldt for :)

    Min mail er dadaskatze@hotmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Katrine!

      Ja, det er sjovt som man automatisk kommer til at udvikle sig som blogger - og neglelak er jo skønne dråber :-)

      Slet
  6. Hurra og tillykke med bloggens fødselsdag! :) Jeg elsker at læse med og er blevet endnu mere fascineret af neglelak efter jeg fandt din fine blog!

    Jeg har interesseret mig sådan rigtigt for neglelak i nok cirka 3 år. Jeg ved egentlig ikke, hvor den interesse kom fra, men lige pludselig fik jeg bare lyst til at gå med neglelak konstant og bruge en masse penge på flotte lakker ;)
    Hvorfor jeg elsker neglelak, hmmm... Jeg er tidligere neglebider (for mange år siden), så jeg tror faktisk, at det er en af grundene til, at jeg er blevet så vild med neglelak. Det er jo lidt den omvendte verden - hvor jeg engang ødelagde mine negle og gjorde dem grimme, kan jeg nu rigtigt på op i at pleje dem og pynte dem med flotte lakker! :)

    Ihh jeg håber jeg vinder ;) hihi. Forresten den der pastel-gradient minder mig virkelig om Zapp-isen :D
    Min mailadresse er: nielsen.li88@gmail.com.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have!

      Det er sjovt som tidligere neglebidere bliver så glade for lak. Jeg kan godt se din pointe ift. Zapp-isen. Fantastisk is i øvrigt :-)

      Slet
  7. Tillykke med fødselsdagen til din dejlige blog :)
    Vil vove at påstå at jeg næsten har luret med fra starten - og håber selvfølgelig at du tager flere år med!!

    Jeg har kunnet lide neglelak i mange år. Husker at jeg i 6/7 klasse drømte om en sort neglelak, men måtte ikke for min mor, fordi hun syntes det var sådan lidt goth agtigt ;) Min passion for neglelak startede for ca. halvandet år siden da jeg købte sådan et nailartsæt i netto og lavede et par marehøne negle ;) Siden da har det for alvore taget fart, og har nok ikke haft nøgne negle i et års tid nu :P
    Og hvorfor kan jeg så lide det ildelugtende væske?! Det er afslappende, kreativt, hyggeligt og en skøn hobby! Dyrt? Ja! Men uanset hvad har man da altid liiiiiige råd til en enkelt lak fra eBay når trangen melder sig ;)

    Vh Kristina
    Stinamus86@hotmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Kristina!

      Ha, ha - sort lak er da også lidt goth-agtigt! Det er godt nok også lang tid siden jeg har haft nøgne negle! Og ja, det er SÅ afslappende at lægge lak. Og igen ja - ebay er et farligt sted :-)

      Slet
  8. Stort tillykke med Fødselsdagen!. Jeg elsker din blog og er en trofast læser. Jeg synes du har sådan nogle fine negle og laver de smukkeste manier :)

    Jeg har været en laknørd i snart 2 år. Først var det mest mine tånegle da jeg var voldsom neglebider, men da jeg først begyndte på fingerne tog det fart. Nu har jeg min egen blog og mange (nok for mange) lakker. Jeg synes det er så fedt at kombinere farver og lave nye negle. Det er det tidspunkt jeg slapper mest af. På trods af den dårlige lugt så elsker jeg den måde man føler sig så feminin med nylavede negle. :)

    Keep up the good work :)

    Mange hilsner Maria

    mariachris@hotmail.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Maria - for de søde ord :-)

      Ha, ha - det med for mange lakker kan jeg i hvert fald nikke genkendende til! Og jeg kender også følelsen af at slappe af når man laver lak, jeg er også vild med det!

      Slet
  9. Jeg startede mit lakræs i efteråret sidste år. Jeg skulle en tur til Prag med kæresten og skulle købe lidt neglelak med hjem til et par veninder (fra lakhovederne). Den ene mente at jeg lige skulle prøve en af hendes teksturlakker inden jeg tog afsted. Og jeg var hooked med det samme! Lakken var OPI Can't Let Go, stadig en af mine favoritter.
    Hvorfor jeg kan lide neglelak? Det har jeg faktisk aldrig rigtig tænkt over. Det er en hobby. Det er hyggeligt at samles med veninderne over. Jeg nyder shopping rusen af at lede efter lak. Og det får mig til at føle mig ret feminin.
    I øvrigt, så stort tillykke med dit første år på bloggen. Håber du får mange flere :-D

    Hilsen fra Kathrine

    09redmoon@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Kathrine!

      Can't Let Go er også super flot - desværre har jeg den ikke selv, jeg har snart ikke plads til flere lakker! Tillykke med at du er kommet med på denne fantastiske lak-vogn! :-)

      Slet
  10. Tillykke med fødselsdagen, håber du husker at fejre dig selv :)

    Jeg begundte at lege med lak for et halvt års tid siden efter at være faldet over et par blogs og instagram profiler, der viste mig at lak er meget mere end bare røde negle :)
    Jeg bruger neglelak fordi jeg synes det gør mig feminin. Jeg går ikke med smykker, så lakken er min pynt. Og der findes da ikke noget mere skønt end at flashe hænder med et vellykket negledesign som andre spørger ind til/roser :)

    Mange fødselsdags hilsner fra Mette
    mebrko@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette!

      Og ja, hvor er lak dog bare meget mere end røde negle. Jeg er heller ikke typen, der bruger mange smykker - og så går jeg meget i sort, så lakken må derne gerne være lidt mere knald på! :-)

      Slet
  11. Hurra og tillykke!
    Jeg har egentlig altid kunnet lide neglelak, men min interesse blev helt klart større, da du begyndte at gå mere og mere op i neglelak (når nogen synes, at JEG har mange neglelakker eller går meget op i det, må jeg altid kommentere, at jeg har en NEGLELAKSBLOGGER-veninde, der er virkelig vild! Jeg er totalt amatør i sammenligning ;)). Neglelak er jo så pænt. Både på neglene og i flaskerne på række.
    Knus fra T.
    tereseslund@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Terese!

      Ha, ha - ja lak er virkelig fint i flaskerne på række, det har jeg vist bevist mange gange ;-)

      Slet
  12. TILLYKKE med det fine jubilæum :-D

    Jeg fik mine første lakker af min stedmor, da jeg var omkring 8-10 år gammel. Jeg ELSKEDE dem! :-P Desværre bed jeg negle, så det så ikke videre kønt ud :-S
    Omkring 6. klasse fik vi en ny pige i klassen. Hun havde lange, lakerede negle og høje, fine støvler. Jeg synes hendes negle var SÅ fine. Mener, at hun gik meget med lyserøde perlemorslakker (det var i 80'erne ;-) )
    Fordi jeg så hendes flotte negle dagligt, blev jeg inspireret til at holde op med at bide negle :-D
    Dernæst tog det fart for mig :-)

    Hvorfor jeg kan lige lak? Jeg synes det er fantastisk! Det har jeg syntes, siden jeg fik mine første lakker! Det er gået hen og blevet en hobby som jeg deler med både veninder (vi har smittet hinanden :-D ) og andre ligesindede på Facebook. Jeg nyder at se andres manicurer og nail art samt at lære en masse, jeg ikke vidste i forvejen om dette snævre lille hobby-område :-)

    God vind med bloggen fremover!

    Venligst Iben (spip69[at]hotmail.com)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have!

      Årh, en skøn historie, at blive inspireret af lange negle og høje støvler! Og jeg kender godt det der med at det kan smitte :-)

      Slet
  13. TILLYKKE MED DAGEN I ONSDAGS!!

    Lidt før julen i 2012 faldt jeg over et billed af essie where's my chauffeur? og butler please. Jeg måtte simpelthen bare eje dem, også selvom jeg ikke havde brugt neglelak siden jeg var barn. Derefter gik det hurtigt med at samle lakker.
    Jeg bliver helt betaget af alle farverne og glimmer og effekter. Jeg elsker at lege med kombinationerne. Er nok mest facineret af vandmarmorering. Lige nu har jeg et 4th of july design på neglene.
    Så ca i halvandet år har jeg kunne lide lak, og lugten gør ikke noget.

    Hilsen Louise

    lk08062012@gmail.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! De to farver er simpelthen også så smukke, dem kan jeg sagtanes forstå, at du måtte eje. Tak for dit bidrag!

      Slet
  14. Forsinket tillykke med det =)

    SvarSlet