mandag den 23. december 2013

Turkis lillejuleaftensdag

Godmorgen kære læsere

Forleden var jeg til brunkage/julete-hygge hos en veninde, og hun havde en fantastisk lak på... nemlig den turkise crelly fra Essie med navnet 'Turquoise & Caicos'. Jeg bliver ofte inspireret, af hvad andre har på af lak, hvilket egentlig er lidt fjollet, når jeg nu selv har så mange lakker i skufferne! Men altså denne lak er bare så fin - når jeg går forbi spejlet bliver jeg glad af at have den på! Den ligger, efter min mening, et dejligt sted mellem blå og grøn og har en smuk lys farve. Det er faktisk én af de lakker jeg har, som jeg sætter størst pris på at have på neglene.




Godt nok er 'Turquoise & Caicos' smuk på neglene, men den er så absolut ikke god at lægge, den er gennemsigtig og lægger sig ikke jævnt. Sidstnævnte kan man dog ikke se så godt efter et lag topcoat, men alligevel… Den krævede tre lag for at dække nogenlunde - og det er hvad jeg har på, på billederne. Det skal dog siges, at den er nogle år gammel, hvilket kan være medvirkende til den dårlige formel på lakken. 

'Turquoise & Caicos' klæder ikke min hud, men som jeg har skrevet før om mange andre lakker - så er jeg ligeglad, når jeg er så vild med farven som jeg er! Den fik desværre et bump på tommelfingeren, lige efter jeg havde lagt den - som jeg prøvede at slikke væk (!), hvilket faktisk hjalp meget, men det kan stadig ses på billedet.






Så er det jul i morgen! I kan glæde jer til en kedelig, konservativ rød jul fra min side af!

'Turquoise & Caicos' er vistnok købt i Bahne dengang de solgte Essie-lakker.

- Maria


2 kommentarer: