mandag den 7. oktober 2013

Glitter and be gay...?

Godmorgen!

Jeg tænkte, at jeg ville starte ugen med lidt glitter på bloggen - i form af 'Glitter And Be Gay' fra Deborah Lippmann. Forbered jer på et langt indlæg, jeg har nemlig en del at sige om denne lak.

'Glitter And Be Gay' er en glitterlak. Glitterstykkerne er sekskantede og hovedsageligt guld-farvede i to forskellige størrelser, der er dog også små blå stykker glitter i denne blanding. Både de blå og de guldfarvede stykker glitter er holografiske. Basen ser ud til at være klar, men har et guld/gul-agtigt skær, som dog ikke kan ses over mørkere farver. Som base til denne mani, valgte jeg (med hjælp fra min kæreste) den næsten koboltblå lak fra Essie med navnet 'Butler Please'.




Jeg viser jer også lige et uskarpt billede, hvor I kan se hvor holografisk 'Glitter And Be Gay' er.




Først og fremmest - 'Butler Please' har en fantastisk farve og den krævede to lag for at dække. Men den er ikke helt nem at arbejde med fordi den tørrer ret hurtigt (og fordi den tørrer op til at blive næsten mat).

Nå... og nu til stjernen i dette indlæg. Jeg var vild med 'Glitter And Be Gay' da jeg så de allerførste bloggere vise den. Men desværre må jeg sige, at den skuffede mig - meget endda.
Først og fremmest var børsten et værre rod - der stak hår ud til alle sider, som jeg var nødt til at klippe af før jeg overhovedet kunne bruge den. Derudover var applikationen næsten umulig. Jeg lavede heldigvis højre hånd først, hvor jeg prøvede at lægge lakken som normalt, men den klumpede utroligt meget - så der kom virkelig meget glitter på hver negl - så meget at basefarven druknede fuldstændigt. På 'blog-hånden' prøvede jeg derfor at duppe lak på i stedet for at pensle lakken på, som jeg normalt ville gøre. Det virkede heldigvis ok. Problemet er altså, at lakken er fyldt med glitter og meeeget tyk i basen, hvorfor den nærmest bliver umulig at fordele på neglene. Derudover er jeg ikke så vild med at basen har en guld/gul-farve, som gør at jeg ikke umiddelbart kan bruge den over f.eks. lyseblå eller hvid, da det i mine øjne vil se mærkeligt ud. Nå, øv, øv, øv... Men jeg kan jo have været uheldig og have fået en dårlig flaske.
Jeg synes, at lakken i sig selv er virkelig smuk, og jeg tror, at den vil egne sig godt til en ren glittermani (det er desværre bare ikke min stil). Jeg kunne godt tænke mig, at prøve lakken over en helt guldfarvet base. Og endeligt kunne jeg godt forestille mig, at fortynde denne lak, da jeg tænker, at det vil kunne gøre en forskel for den helt forfærdelige applikation.
Jeg viser det selvfølgelig på bloggen, hvis jeg finder en god måde at anvende denne lak på - jeg er nemlig ikke helt klar til at kaste håndklædet i ringen.

For mig var der desværre ikke meget "glitter and be gay" over denne lak :-(




Det nederste billede gengiver bedst farven på 'Butler Please'




'Butler Please' er (vistnok) købt på trendsales, og 'Glitter And Be Gay' er købt på beautybay.com

- Maria


Ingen kommentarer:

Send en kommentar